Klassiska Pannkakor

 

  • 2½ dl vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3 msk smör 

Gör så här

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter.
Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Använd resten av smöret till att steka tunna pannkakor.



Jag är säker på att alla redan kan pannkaks receptet förutom jag. Är så dålig på att håll koll på all mått o det måste vara i tur o ordning suger på sånt. Idag ska det bli massor av pannkakor lyckades att övertala min lille syster att göra smeten resten får jag sköta. Nu låter det som om hon är klar och Nisa har ingen tålamod när det gäller mat tror inte att jag kommer kunna vänta på att smeten ska svälla i 30 min. Börjar på engång annars kommer det ta hela min dag syster Emine har visserligen gjort dubbelt så smycket smet.....:S


Kommentarer

Postat av: E

Haha jag gjorde pannkakor idag men jag har 4 dl mjöl i istället.



Blir godast med sylt och grädde till. Mumsfillibaba... :)



Prova också att tillägga lite kakao i smeten så att det blir chockladpannkakor.

Sedan kan du ta en pannkaka och bre honung på och sedan små valnötsbitar och en hel skalad banan och rulla sedan pannkakan runt bananen, skär sedan i bitar. (Som när man gör kanelbullar). Toppa med grädde om du vill.

Perfekt att bjuda till gästerna och så himla gott!

Datum: 2010-01-05, Tid: 16:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0