Imorgon är det Bayram ( Eid )

Som sagt imorgon är det bayram (eid) och det är väl inget nytt att jag inte haft tid att uppdatera nu när föräldrarna kommit tillbaka också. Det har varit något att göra NON STOP!

Det har handlats, bakats, dom sista dagarna har syskonen varit hos oss och vi har tillsammans brytit fastan.
Kortfattat så har det NU äntligen känts som om det verkligen är månaden Ramadan. Innan när mamma o de inte var här var det ju helt dött.

Mamma håller på och bakar baklava med min svägerska och jag själv har varit och tagit en runda i centrum. Iförsig så har jag tagit rundor i centrum dom senaste dagarna rätt mycket. Man går runt och tittar på vad man ska köpa för eid men ser en massa rabatter och reaor och fastnar framför saker som man egentligen skulle kunna undvika. Men Shopping e alltid kuuul ;)

Jag ska försöka ta lite bilder under eid. Men kan tyvärr inte lova att det blir många jag kommer kunna lägga upp då jag vet att MÅNGA inte vill synas på bloggen.

Idag kväll sista dagen på fastan ska vi vara hos store syrran Z.. Får vi se vad vi ska äta vår sista dag vid solnedgång. Fastan var absolut inte så svår som jag trodde allt gick ju galant och så himla fort Elhamdulillah!!

Till er alla önskar jag nu en Eid Mobarak!!!
Bayraminiz Mubarek olsun!!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update om "Jävla Kärring"

Jag har fått oerhört många kommentarer och jag har försökt svara så gott det går. Men ni alla måste förstå att ibland så kan man bara inte hålla emot och bete sig "moget" som vissa ville kalla det. Alla har en gräns som nås och min hade nåtts då! Det här är ju heller inte första gången man blir utsatt för sånna människor jag hoppar ju inte på varenda människa som säger något dumt eller svär. Men just i det här fallet så var min stubin nådd och hon fick känna på det. Vissa kanske tycker jag ska skriva att jag ångrade mig men det gör jag helt enkelt inte!!
Så nog om det inlägget nu! MOVE ON!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0