Vad jag gör???




Jag har varit hemma själv heladagen, har hängt runt med mjukisar o inte gjort något alls. Mamma tog min lilla syster Emine till centrum o jag blev kvar hemma själv igen, dem erbjöd ju mig också men jag va för lat jag valde att stanna hemma och laga mat till min pappa.

Mamma har bett mig flera gånger om jag kan skriva Dua som vi sen kan hänga upp på dörrarna, där vi sen kan läsa, där efter göra de vi ska göra. Jag passade på och göra de nu när jag hade gott om tid jag är inte helt klar har bara skrivit två styckna. Ena ska klistrasfast på ytter dörren den ska man läsa när man går ut hemmifrån och den sista ska klistras fast på utsidan av toalettdörren och den ska man läsa innan man ska in till toan. Man måste inte läsa allt detta men det är för att man ska skyddas av de onda.

Min arabiska är inte de bästa men men det kommer med tiden. Jag för öva lite mer på skrivningen känns det som, tidigare kunde jag skriva på arabiska utan att kolla på andra böcker men nu när man har så mycket annat att göra har man lagt de åt andra sidan. Jag får skärpa mig nu och börja skriva lite oftare.


Kommentarer

Postat av: Z

Jätte bra ju.. jag borde kopiera och hänga upp det här hemma också..

Datum: 2009-10-23, Tid: 17:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0