Glass

Glass bilen minns vi alla. Melodin specielt. Det går aldrig att glömma när vi sprang till glassbilen när vi bara hörde den från flera 100 meter. Det va sällan vi brukade köpa men bara att kolla att det finns en bil fullt med glass va underbart. När jag va lite dåra!! Nu för tiden hör man dem så sällan känns det som. Idag när jag va i Skärholmen på väg till bussarna så såg jag nått nytt. En ny glass bil. Jag skulle vinka till glass föraren och köpa en glass men han va tyvär inte på plats. Jag har sett och hört så mycket om dem här glassarna och har aldrig haft möjligheten att smaka på dem. Nästa gång jag ser bilen så ska jag köpa alla smaker. Dem lär nog synas nu lite oftare eftersom solen sinker nu mera.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0