Baka

Nu har jag och mamma städat klart huset. Efter som att vi snart ska gå tillsammans och hälsa på framor och farfar så tänkte vi att vi kan laga maten och gå så att vi slipper laga efter att vi har kommit hem. När vi hade börjat med maten så ringde telefonon. Mammas kompisar.
Dem ville komma för att fika. Mamma bad mig baka något snabbt som dem kan äta till keffet. Jag Kollade igenom kylskåpet. Vi hade allt förutom ägg. Jag kollade snabt igenom min räddar bok
Sju Sorters kakor. Där kan man hitta nästan allt. Som tur hittade jag en Sockerkaka utan ägg jag får se hur den blir. Vi får hoppas på de bästa jag är så dålig när det gäller bakelser. Annrs får jag springa ner och köpa nåt.


Kommentarer

Postat av: Z

Vad trevligt med kompisar till fika hahaha... Visa bilden på kakan hur den blev sen vart nyfiken faktist..

Datum: 2009-05-08, Tid: 13:21:25
Postat av: summe

ja vart oxå nyfiken! typiskt att de ska bakas eller lagas nått gott när ja inte kommer!

Datum: 2009-05-08, Tid: 14:17:28
Postat av: Kevser

hahaha du skulle ju sluta med att äta en massa sött....

Datum: 2009-05-08, Tid: 14:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0