Bad

Jag har precis vaknat och är redo för att blogga nu. Vi vaknade tidigt imorse för att gå och bada med ett gäng kvinnor i Vårby badet. Vi va där klockan 09:00 på morgonen. Denna gång va det mycket roligare en vad jag hade förra gången jag gick för att bada. Det bästa va att dem hade 2 bassänger en för barn och en för vuxna. Första 40min så fick vi göra vatten gympa medans alla barn fick vara i barn bassängen. Under den tiden dem va där så hade Nisa lärt sig att simma. Och det va ju underbart att se. Hon va så stolt över sig själv. Självklart fick hon hjälp med att lära sig först och det får man tacka hennes moster Emine (www.emoss.blogg.se) När hon hade lärst sig att simma så va allt så mycket lättare. Jag kunde simma i lung och ro. Vi alla syskon hoppade och lekte. Det va verkligen roligt. Så roligt har jag inte haft på ett tag. Men när vi va klara för att gå hem så kurrade magen riktigt ordenkligt. Vi kom hem åt mat och la oss på en gång för att sova. Och nu har vi alla vaknat.

Här simmar hon runt!



Kommentarer

Postat av: Z

Hehehe hon va så sööööt =) Vad roligt det va verkligen. Det här måste göras oftare!!

Datum: 2009-05-10, Tid: 22:23:47
Postat av: Melis

du som bryr dig så mycket om religion. är det verkligen rätt att lägga in en naken bild på din dotter om du nu leker som att du är en god muslim?

Datum: 2009-05-10, Tid: 22:26:05
Bloggadress: http://princessmelis.blogg.se/
Postat av: Kevser

Till MELIS!



Jag tror nog inte du vet så mycket om religon och paratar bara lite strunt jag önskar att du borde söka lite mer fakta!!! Detta är min blogg och jag lägger och skriver in precis det jag SJÄLV vill! Min religion är mellan mig och GUD ingen annan!!!!

Datum: 2009-05-10, Tid: 22:31:26
Postat av: Anonym

Tycker inte att det var en bra förklarning till Mellis kommentar.Kan du förklara lite tydligare vad du menar med. "Jag tror nog inte du vet så mycket om religon och paratar bara lite strunt jag önskar att du borde söka lite mer fakta!!! " Vad säger islam om det.

Datum: 2009-05-11, Tid: 11:26:13
Postat av: summe

anonym: Antar att du är samma person som Melis. Vem är det som "leker god muslim´". Kanske har du inte fattat att bloggen handlar om hennes vardag. Och eftersom Islam är en stor del av den så skriver hon om den också. Alla ansvarar över sina egna handlingar det är vad Islam säger. Och bilden på hennes 3 åriga dotter är ingen nakenbild! Vad är det du/ni behöver förklaring till förstår jag inte riktigt heller allt står ganska klart o tydligt! SÖk mer fakta o sluta skriv en massa idiotiska kommentarer!

Datum: 2009-05-11, Tid: 14:33:00
Postat av: Anonym

Jag vill gärna ge en förklaring till er som vill ha det här ämnet förklarat. Denna flicka som är på bild är 3 år! Det är när en "tjej" fått sin mens som hon anses vuxen nog att skyla sig. Hon är fortfarande ett barn som muslimer också kan vara ni som kanske inte har kommit så långt i ert tänkande!

Men när man har fördomar för en religion som spciellt alltid ska vara riktat mot islam så är det bara förtryck direkt. Det är ju kvinnor som förtrycker kvinnor. Kolla redan en tjej vars härstamningen kommer ifrån ett muslimskt land som direkt kommer med en snabb kommentar om en naken liten flicka??!! Sjukt tänkande seriöst!!

Datum: 2009-05-11, Tid: 15:11:06
Postat av: Melis

Whatever! min mormor är muslim, så jag kan tillräckligt om religionen och har all rätt att yttra mig. sjal är inte obligatorisk till att börja med. men hur fan vet du det?! du kan ju inte arabiska, du är turk. du läser koranen och tror att du förstår.



jag skiter i dig och ditt tänkanda. är själv inte muslim just för sånna som dig. sånna som försöker hjärntvätta folk till att tro att muslimer inte får göra nånting. ni tror att allt är fel. så är det inte. religion är riktlinjer, inte regler.



och att du har sjal och inte kan visa dig själv, medan du visar din dotter naken är rena rama dubbelmoralen. är det rent moraliskt rätt? Nej. Tror inte det va.



Acceptera kommentaren om du står för det du tycker.

Datum: 2009-05-11, Tid: 19:53:03
Bloggadress: http://princessmelis.blogg.se/
Postat av: Kevser

Allvarlig så tycker jag att det är bara roligt att läsa om folk som skriver en massa om islam fast dem tror veta så mycket! Det är ju synd men man kan ju inte göra så mycket efter som dem inte kan se lika brett som oss! Dem lever ju som sagt i en kartong och tror att dem är mycket väl utväcklade och kan o vet så mycket!

MELIS kanske inte vet att det finns något som heter KORANENS BUDSKAP där du inte behöver kunna arabiska för att förstå koranen. Så själva det visar så mycket hon vet!

Datum: 2009-05-11, Tid: 20:28:58
Postat av: Kevser

TILL MELIS: Du som inte kan arabiska och inte kan så mycket om islam här ska du få en sida som du kan gå in och kolla! www.gratiskoran.com

Här kan du oxå få gratis koran och läsa innan nu snackar för mycket!

Datum: 2009-05-11, Tid: 20:50:14
Postat av: Melis

istället för att hänvisa till koranen kan du väl svara på mina frågor?



jo jag vet att koranen finns på svenska. min mamma har läst den, står inget om sjal. du kanske måste lära dig svenska också? ifall du tror det står så?

Datum: 2009-05-11, Tid: 23:05:23
Bloggadress: http://princessmelis.blogg.se/
Postat av: till melis

va vet du om islam egentligen?? du säger att din "mormor" är muslim! VAd har din mor för förtroende? Jag är säker på att hon också är muslim men att du bara skäms över det, o vill inte ens nämna det..en 3 årig flicka behöver inte ha slöja, och om du inte har förståt det hittils,(eller "vill" inte)så kan du dra åt helvete..slöja kanske inte finns inom islam,(enligt dig)men inte heller hor-aktiga kläder heller,som du har. aa just det, du e inte ens muslim.nää men du kanske e ateist..så allt duger för dig..

Datum: 2009-06-06, Tid: 00:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0