Manti

Jag har varit i Skärholmens Moské  under hela dagen och gjort Manti tillsammans med en massa andra kvinnor. Varför vi gör detta är på grund att av vi ska  göra Kermes 1 maj i Skärholmen Centrum. Och idag började vi med de svårast det som tar mässt tid och arbete. Jag är nu helt slut för dagen. För att pigga upp mig lät jag min lilla syster springa och köpa lite godis till mig och hon har ju ingen smak. Jaa smaken är ju som baken eller? Nu ska ni få se lite kort hur man gör detta mästerverk. Jag visar bara lite kort med bilder.

Steg 1
Du kavlar ut degen tills den blir stor och rund.


Steg 2
Du skär degen i små fyrkanter och fuller med köttfärs


Steg 3
När du har vikt klart så är dem redo för att kockas. Där efter är dem klar för att äta.

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

ser mumsit ut... ska dom inte in i ugnen innan dom kokas

Datum: 2009-04-27, Tid: 22:07:41
Postat av: Tessan

hur gör man degen? såg väldans musmigt ut ^^

Datum: 2009-04-28, Tid: 01:04:44
Bloggadress: http://www.hayal.se
Postat av: Gulle

Åh så gott!!!!! Har du smakat Manti i Kayseri??? Om inte, gör det!!!! :))))

Datum: 2009-04-28, Tid: 09:59:59
Bloggadress: http://gulles.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver inte lägga in dem i ugnen om du ska koka dem på en gång men om du ska spara dem och lägga in dem i kylen då ska man lägga in manti i ugnen....

Datum: 2009-04-28, Tid: 22:21:37
Postat av: samira

Mmmm va gottt kevser!

Jag älskar manti, det har jag ätit en del från er när jag va liten. Jag vill ha jag vill ha!!!

Min favoritmat i det turkiska köket förutom dolman dåra =)

Datum: 2009-04-28, Tid: 23:10:41
Postat av: Nilufer

Åhh va gott med manti !!!

Datum: 2009-04-29, Tid: 07:48:42
Bloggadress: http://nulleew.blogg.se/
Postat av: Julia

Gott! Tack för att du kommenterade min blogg (:

Datum: 2009-04-29, Tid: 21:07:26
Bloggadress: http://blondinjulias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

RSS 2.0